Případová studie: NOTIX připravil společně s Generali Českou pojišťovnou 5stupňový Maturity model integrace, plán akčních kroků a část z nich také realizoval.
Generali Česká pojišťovna (GČP) byla jednou z prvních velkých společností v ČR, která adoptovala principy SOA a vybudovala integrační platformu postavenou na ESB. Dynamika a tlak trhu má za následek neustále se zvyšující nároky na IT obecně a tím i na fungování integrace – víc automatizace, větší objemy, odezvy v reálném čase. Zároveň je potřeba snižovat náklady na integraci, zrychlovat time-to-market nebo zvyšovat kvalitu a spolehlivost.
GČP se proto rozhodla navrhnout a realizovat strategické kroky, kterými pokryje nejen současné požadavky na integraci, ale i ty, které mohou vzniknout v dohledné budoucnosti.
Projekt Strategického rozvoje
Projekt Strategického rozvoje integrační platformy byl rozdělený do dvou fází. V první fázi byly navrženy akční kroky rozvoje integrační platformy, které prošly následnou prioritizací a ve druhé fázi se vybrané akční kroky implementovaly.
V první fázi projektu připravil NOTIX společně s GČP 5stupňový Maturity model integrace. Po posouzení aktuálního stavu integrace GČP oproti modelu se ukázalo, že jsou splněná kritéria pro dosažení stupně vyspělosti 3 (tzv. well-established) a brzy budou splněná také některá kritéria pro stupeň 4 (tzv. well-managed).
V rozdělení podle oblasti přínosu (náklady, time-to-market, spolehlivost) vznikl návrh zhruba 60 akčních kroků vedoucích směrem k dosažení maturity stupně 4. Navržené kroky s prioritou 1-3 pak dostaly zelenou pro realizaci.
Společně s integračním týmem GČP jsme realizační aktivity rozdělili na ty, které bude efektivnější připravovat v rámci interních kapacit a ty, které bude lepší realizovat externě (zejména větší uzavřené celky). Kromě přípravy Maturity modelu a návrhu akčních kroků pak NOTIX také některé úlohy realizoval:
Projekt strategického rozvoje integrační platformy měl pro Generali Českou pojišťovnu přínosy ve všech zamýšlených oblastech.
Realizací akčních kroků se GČP zároveň v Maturity modelu integrace výrazně posunula k dosažení stupně 4 (well-managed).
NOTIX připravil společně s Generali Českou pojišťovnou 5stupňový Maturity model integrace, plán akčních kroků a část z nich také realizoval.
NOTIX se podílel na přípravě konceptu a strategie pro nasazení BPM platformy Camunda 7 pro Generali Českou pojišťovnu.
NOTIX dodal Generali České pojišťovně řešení pro centrální logmanagement na bázi Elastic, které zrychluje analýzu incidentů a dobu jejich vyřešení. Doplnění o modul SIEM přináší flexibilní nástroj pro detekci bezpečnostních incidentů.